MRS UMBOL

MRS UMBOL

Rabu, 22 Jun 2016

CUACA HARI INI

Masa itu saya di sekolah menengah. Biasanya bila waktu cuti sekolah kebanyakan remaja seperti saya akan turun padang mencari duit poket sendiri atau menolong ibu bapa menoreh getah atau bertani. Panas dan hujan itu perkara biasa bagi kami. Yang saya ingat sangat masa itu mama cakap kalau nak tahu cuaca hari itu baik atau tidak, Tengok sahaja Puncak Gunung Kinabalu. Kalau awan berada di atas puncak gunung tandanya hari akan  hujan, sebaliknya sekiranya awan berada di tengah-tengah puncak gunung cuaca akan cerah sampai ke petang.. Dan biasanya ramalan itu tepat..  Sehinggalah ke hari ini umur sudah 35th. Saya Masih Memandang Gunung Kinabalu untuk Meramal Cuaca harian saya..

P/s  Hari ni saya tidak nampak pun bayang kinabalu. mungkin cuaca hari ini mendung dan hujan pada petangnya..  jadi tidak dapatlah uplod gambar.. lain kali yaaa. tunggu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan